pondělí 29. srpna 2011

Opět nejdřív obrazem..

musím začít netopýrem; bude tady dokonce třikrát - pokud se Vám to zdá až moc, přičtěte to prosím silnému zážitku

netopýrek zepředu

obludka v letu

netopýr a la orel!

Dog Wash- myčka pro psy. Pes bojoval, ale prohrál; nemohli jsme se dívat až do konce, brečeli jsme s juniorem smíchy a byli jsme podezřelí..

Před kostelem v Lastours, před námi je kostel, za námi se pomalu objevuje Chateau de Lastoures - jeli jsme tam za "hrami pro děti v rytířském duchu"; první překvapení byl samotný "chateau" - evokuje to zámek, ale byly to ruiny. Bezkonkurenční byl ale program, který tahle vesnička o pár obyvatelích s pár historickými domky a ruinou uprostřed připravila.

Šla jsem tam nadšená - slunce, kočárek, ovoce, sušenky, pití, dvě děti, podpatky a šatičky. Viděla jsem hry ve stylu "hod míčkem, šikulko!" a pak přejít na druhé stanoviště, na třetím dostane bonbonek a půjdeme domů. Spletla jsem se. Hra vyžadovala projít asi 12 stanovišt, nešlo ani tolik o plnění úkolů - které byly ovšem úžasné - třeba, které koření a jídlo se používalo ve středověku, tušíte?-z křížových výprav přivezli nečekané věci; na dalším stanovišti složit puzzle vyžadovalo i veškerou MOU pozornost, nemluvě o přemožení rytíře (fakt boj s meči - gumovými, ale dívčina to juniorovi nedala zadarmo!) a finální úkol -zapamatovat si asi dvanáct věcí na stole a uhodnout kterou a jak přemístili (toho jsem se ujala já) načež junior statečně sáhl do mísy a hledal tu správnou kost - nějakou krční...kromě toho nás hra navigovala ve stylu "běžte 200 metrů na jih k věži, před ní je trojúhelníkova komnata", "běžte na severo-severozápad a hledejte hrnčíře!" ..
Ani jedno stanoviště nebylo zadarmo.
Po devíti slovech z asi dvanácti která jsme našli začala princezna tak strašlivě ječet, že jsem ji využila jako záminku pro předčasný odchod. Zbytečně, junior druhý den vstal s tím že "dnes to dokončíme, vid, mami!" takže jsem opět sbalila děti a odjela třicet kilometrů k ruině, abychom dokončili úkol a pasovali juniora na rytíře. Jak sám přiznal, myslel že dostane bonbonky a zatím jen diplom; ale to netušil že největší vítězství to celé bylo pro maminku.

průvodní akce - vyzkoušel si rytířskou zbroj a k mému úžasu nám dva pánové věnovali asi dvacet minut a podrobně vysvětlovali jaký meč, k čemu, proč to, proč to... smekám

a poté co přemohl rytíře v boji (a já jsem po dvou dnech prolezla severo-jiho-západo-východně celou ruinu) jsme konečně mohli jít za kouzelníkem, na poslední úkol




jehňátko .. a slibuju že recepty už nejpozději příští týden budou

Příští týden tady máme "svátek šneků" a první účastníci se už schází u nás. Princezna je tak strašlivě špinavá protože "bordel v bytě, štastné dítě!" a hlavně mi pomáhá sázet kytky..

i pokud jste mnoho pili, ten dům je opravdu nakřivo

jedna z uliček v centru - tam se chystáme na oběd nebo na večeři, jak jen bude hlídání

kytička pro štěstí....


...at těch zvířátek není málo

Katedrála v Limoges a naše slečna, která se snaží v mezičase orvat botanickou zahradu (zabránila jsem jí v tom!) mám i fotku kde je celá katedrála, ale zase tam není dítko - a pokud si musím vybrat, čert vem památky...

A tak dobře, jedna s celou katedrálou...

A jedna rodinná nakonec :)

6 komentářů:

  1. nádhera, krásné fotky, vtipné komentáře... jen dál...

    OdpovědětVymazat
  2. Fotky jen potvrzují, že i okolí Limoges je krásné.
    T.

    OdpovědětVymazat
  3. Ivi je to tam moc krásné, fotky skvělé.

    P.S. nemá ten netopýr nějakou vyblitou barvu ??? :-) asi nějaký exotický druh, jestli to byl netopýr, má spíš barvu jak žába :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky mí dva milí anonymové :)))

    marti, to je focené v polotmě bleskem, on navíc strašlivě rychle létal, vůbec jsem nevěděla že dokáže letět tak rychle a ještě vybírat zatáčky! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Ivi, články vždycky doslova zhltnu! Fauna je u vás opravdu pestrá!:-))) Hlavně, že se vám líbí. Nemůžu uvěřit, jak Míňa vyrostla, když jsme se viděly naposledy sotva stála!!! už je to pořádná slečna:-) A co první dny ve škole? Niki je zatím nadšená. Pozdravuje moc Tobíka.
    Pa zdraví Iva

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj ivi, první dny dobrý; už jsem o tom zase napsala článek :) jen je to fakt dlouhý, ale to se nedá nic dělat. Mína už běhá jako drak, je s ní legrace :) pusu do rako!!!! i.

    OdpovědětVymazat