středa 24. srpna 2011

Kromě Limoges a okolí objevujeme i místní faunu a floru (abych hned na začátek vypadala chytře)

Flora je naprosto vyhovující – v rohu zahrady nám divoce rostou ostružiny; je tady tepleji než v čechách, ale zároveň nám docela slušně prší, takže celá terasa kvete a roste dost šíleným tempem, dokonce i verbena poté co opět zabila vše živé kolem (že já blbec vždycky naletím katalogovým obrázkům a neudělám z ní solitéra!) přestala vypadat jako kopřiva a doslova vybuchla; ted je nádherně obsypaná a zajistila si tím čestné místo i příští rok – ještě před týdnem jsem přísahala že jestli nezačne kvést, poletí k ostružinám i s květináčem.

S faunou je to horší. To že hned za naší zahradou je pastvina se spoustou krav (a jedním býkem který zosobňuje všechno co slovo „býk“ evokuje), které se tam navíc moc nezdržují, protože mají výběh až do dáli, že všechna pole kolem jsou krávami doslova obsypaná, že sousedé mají slepičky, ovečky, králíčky, kočky a psi a že slyšíme skoro neustále hýkat oslíka, to všechno je roztomilé.

Ale když se při návštěvě rodičů se na terase k mojí hrůze (a radosti ostatních) objevila kudlanka nábožná, už mi to nijak roztomilé nepřipadalo.
Vůbec mě nenapadlo že bych někdy něco takového mohla potkat mimo terárium. Manžel se přiznal že se mu taky hnusí, ale čistě kvůli tomu že při páření sežere samečka, divoška jedna.

Obrovské žáby zase vadí víc manželovi než mně; pár jsme jich u nás na zahradě viděli už předtím, jedné se stala osudnou strunová sekačka, ale ta největší a nejrozkydlejší ropucha přiskákala na terasu k bazénku včera večer. Málem špatně skončila, protože si ji manžel v šeru a při jejích rozměrech spletl s neuklizenou hračkou a chtěl ji nabrat botou směr trávník, ale všechno dobře dopadlo a dokonce spolu po chvilce donucování zapozovali pro foťák. Žába s tupým výrazem.. manžel v podstatě také.

Pavouků je tady spousta a jsou nějak větší než jsem byla zvyklá; pomalu upouštím od svého zvyku běhat bosá na terase a po zahradě a teď našlapuju jak při chůzi po minovém poli.

A ačkoliv táta říká že jednou budeme jíst hmyz všichni, zatím mu teda na chuť nepřicházím.

A zítra nebo pozítří něco o Limoges, konečně!

3 komentáře:

  1. Ivuško, já se vždycky tak těším na nový příspěvek. Se vždycky rozesměju nebo aspoň usmívám a představuju si vás dva a děti k tomu, jak tam tak roztomile válčíte. Líbá Janča

    OdpovědětVymazat
  2. Kukynky......Ivuško....klobouk dolů.....jdeš směrem nahoru....:-) V představách,tužbách,komických situacích,komentářích ...i v peprné i radostné realitě....mooooc se bavím :-)))!!!!!!! A tak bych tě ráda obejmula :-)Záříš ve Francii tak,že o tom nemáš ani tušení !!! Úžasný glosátor ,matka,manželka i hostitelka v jednom-a ve všem skvělá a rozhodně né sériová :-) !!!!! Již jsem se u tebe několikráte opakovala s dotazem (což běžně nedělám :-)jak se Vám daří a jak tam držíte balanc...a až nyní...nyní jsem nasycena :-))))(tedy jen trošku-pokračuj :-))))Myslím na Tě,holčičko.....právě u mě zafungovala 100% zpětná citová vazba na Vaši rodinku :-))))-jsi tomu ráda ??? :-)))))Přejeme,abyste na události měli alespoň na chvíli nějaký vliv a tu stezku odvahy životem ve Francii prožívali s úsměvem :-)papánky a mazlinky Miriam-Adrianka-Leontinka-Radovánek a náš náčelník...tatínek :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mirinko, jsem tomu víc než ráda, co lepšího mě mohlo potkat?????? :)) děkuju MOC a MOC a MOC.. vážím si toho..!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat