sobota 7. ledna 2012

Tartare de tomates - tataráček z rajčat (a u nás s uzeným lososem)

Tak trošku jiný předkrm nebo lehká večeře, dá se ale využít i jako příloha (pak to chce vynechat uzeného lososa, at Vám nepřebíjí chuť hlavního chodu).


Odrbané větvičky si nevšímejte, ze všech jsem poctivě odrhla tymián a pak mi došlo že nemám čím zdobit.. klasika..

Pokud děláte čistě rajčatovou verzi, je lepší když máte rajčat více druhů, ale to bude asi v CR problém.

Já dělám (jako přílohu) z normálních rajčat, "zelených" rajčat a rajčat "hovězí srdce" (už jsem se odvážila je koupit i konzumovat!); verze na fotce jsou "normální" rajčátka s uzeným lososem.

Suroviny (velmi jednoduché):
*rajčata
*šalotka (dávám cca čtvrtinu váhy rajčat, tj. na 400g rajčat tak 100g šalotky)
*uzený losos
*sůl a pepř (občas tymián..)
*olivový olej


A jak na to...
- spařit rajčata (ponořit na několik vteřin do vroucí vody) a oloupat
- nakrájet na drobné kousky, trošku osolit, trošku olivového oleje a nechat nejlépe přes noc v lednici (pokud nestíháte, nevadí)
- druhý den přidat najemno nakrájenou šalotku, lososa, pokud Vám tam chybí, i tymián


A servírování - já mám doma (jak se tomu správně říká česky?) kovové kroužky a čtverce různých velikostí, abych mohla dát pokrmům na talíři tvar; pokud je máte doma a chcete použít, je potřeba někdy nechat rajčata chvilku v jemném cedníku než do nich zamícháte lososa a šalotku.

Na talíři pak ještě lehce pokapu olivovým olejem.

Pokud tyhle šikovné pomůcky nemáte, můžete dost efektně servírovat i v malých průhledných skleničkách (mé oblíbené verrines), určitě by šla směs i jednoduše dát vedle toustů.

Čímž se dostávám i k poslednímu bodu, u nás je nejoblíbenější verze jako na fotce, s uzeným lososem a toastíkem nebo bagetkou, jednoduše zapečenou se sýrem.
Manžel nejraději Gruyere nebo Maroilles, Vy si vyberte sami... bon apetit :)


Toastíky + Maroilles (smradlavý sýr ze severu Francie), tentokrát bez větvičky

Žádné komentáře:

Okomentovat