sobota 19. listopadu 2011

Beaujolais nouveau est arrivé!

Každý třetí čtvrtek v listopadu se v celé Francii objeví Beaujolais nouveau, mladé červené víno které se prodává už po 6-8 týdnech od sklizně; nebo také „nejhorší víno s nejlepším marketingem“ jak mě kdysi poučil tatínek.
Ač je hojně kritizováno gurmány je to přeci jen první známka toho jak budou vypadat další lahve, navíc já mám lehká a ovocná vína moc ráda, takže jsem poprosila manžela ať se někde zastaví a přiveze domů vzorky.

Anestetika v jakékoliv formě jsem po třídenní cestě a následném celotýdenním léčení marodů potřebovala, ale manžel překvapil.
Omlouvá ho extrémní pracovní nasazení (spojené samozřejmě s extrémním průserem, ale to už je jiná věc) nicméně přijel s lahvemi už 16.11., ve středu, což mě mělo varovat.
Sice odborník nejsem, můžu hodnotit jen chutná-nechutná, ale tohle bylo už po prvním doušku velmi podivné víno, upřímně se snažím vynechávat tady sprostá slova, ale teď jinak nejde – ne že bych je někdy ochutnala, ale fakt to chutnalo jako chcánky.

Etiketa pak odhalila tajemství - „Beaujolais nouveau 2009“

Manžel se mi pak svěřil že víno bylo podezřele levné, ale že nemá tušení kolik stálo Beaujolais loni, předloni, případně před devíti lety, kdy ve Francii bydlel; takže láhev bez přemýšlení koupil.

To staré hnusné Beaujolais jsme vylili a doporučuji, opravdu nearchivujte, ale dnes už máme to správné Beaujolais nouveau a jakkoliv nejsem odborník, můžu Vám říct.. letos to bude dobrý ročník, přátelé!

Žádné komentáře:

Okomentovat