úterý 27. prosince 2011

Když zbydou bílky.. Gâteau aux blancs d oeufs aneb Dort z bílků

je lehoučký, nadýchaný, s minimem mouky, o hodně dietnější než klasický piškot; díky kokosu je krásně vláčný (já kokos moc nemusím, ale v tomhle piškotu je prostě potřeba) a vždycky se povede!


Většinou ho dělám (kromě Vánoc) den po přípravě Crème brûléé, který má spotřebu žloutků skoro stejně vražednou jako vánoční cukroví.
Tentokrát jsem stihla vyfotit poslední dva kousky, což jako ilustrace stačí, takže první recept (se speciálním věnováním pro Míšu:) je tady.

Potřebné suroviny:
6 bílků
50g mouky
50g maizeny
200g cukru moučka
100g másla
kokos (podle chuti, já dávám tak dvě hrsti)

-a na dozdobení co máte rádi-

A jak na to:
- předehřát troubu na 180
- rozpustit máslo a nechat chladnout
- vyšlehat sníh z (chladných!) bílků
- zašlehat do pevného sněhu cukr, obě mouky, kokos a nakonec (rozpuštěné a zchladlé máslo)
- nalít do formy (já mám sklo+silikon, jen vymažu máslem)
- a péct tak 25-30 minut než zezlátne a vypadá tak, jak má korpus vypadat :)

A co s ním dál - u nás je nejoblibenější slaďoučká omáčka z lesního ovoce+créme fraîche, tentokrát to byla jahodová marmeláda, kterou jsem pomázla korpus a 400g šlehačky, vyšlehané se ztužovačem a jeden jogurt. 

před pečením..

..a po upečení. Jak říká junior "Mami, víš proč s tebou rád vařím? Protože to je úplný zázrak jak se to vždycky promění!" (těch děr si nevšímejte, místo špejlí jsem koupila podložku na rolování suši, takže jsem zkoušela jestli je dort upečený nožem, tím největším co máme)


Junior si sám nakrájel i ozdobil..



ale aspoň pár fotek jsem konečně udělat stihla!


Žádné komentáře:

Okomentovat